Dit is een lijst van avonturen en regelboeken voor het spel queeste.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uitgave

Omschrijving

Auteur

 

Doelgroep

Status

 

 

 

 

 

 

 

Regelboeken

 

 

 

 

Gepubliceerd

Gepubliceerd in bundel

Spelregels

Alle spelregels van het spel Queeste.

Joop Oele

16 pagina's

Iedereen

Gepubliceerd in bundel

Inwijdingsspecial

Hierin staat wat de spelers allemaal kunnen worden.

Joop Oele e.a.

78 pagina's

Quaestor

Gepubliceerd in bundel

Achtergronden

Alle informatie over het land Lamutria, de geschiedenis, de queesten die er gespeeld kunnen worden en bergen nuttige informatie voor de spelleider.

Joop Oele e.a.

40 pagina's

Quaestor

Gepubliceerd in bundel

Voorwerpen

Van boetekruik tot zonneruiterszwaard: alle voorwerpen uit de Inwijdingsspecial en de queesten Tocht naar de Onderwereld tot en met Surgat.

Joop Oele e.a.

42 pagina's

Quaestor

Gepubliceerd in bundel

 

 

 

 

 

 

 

 

De queesten rond het ontsluitingsteken

 

 

 

 

 

Tocht naar de Onderwereld

In Tocht naar de Onderwereld stuiten de spelers tijdens het doorzoeken van het kasteel van de kwade heer Gramhart op een toegang tot de Onderwereld.
Wordt gevolgd door het avontuur Grint.

Joop Oele

23 pagina's

oningewijden

Wacht op publicatie

Grint

Grint is het eerste dorpje in de Onderwereld waarmee de spelers kennismaken. In de Zwarte Toren ten noorden van Grint ontdekken zij de eerste aanwijzing over hoe zij ooit naar de Bovenwereld kunnen terugkeren. Wordt gevolgd door het avontuur Tigris.

Joop Oele

36 pagina's

leerlingen

Wacht op publicatie

Tigris

In de stad Tigris is een beloning uitgeloofd voor het onderzoeken van een spookhuis, dat veel meer om het lijf blijkt te hebben dan de spelers in eerste instantie kunnen vermoeden.
Tijdens hun verblijf in de stad wordt de kroon van de koning gestolen. De dieven zijn de stad ontvlucht richting Sardon. Wordt gevolgd door het avontuur Oosterterpe.

Joop Oele

50 pagina's

leerlingen

Wacht op publicatie

Oosterterpe

Op weg naar Sardon worden de spelers belaagd door een mysterieuze ruiter en zij kloppen aan bij het gehucht Oosterterpe. Wordt gevolgd door het avontuur Sardon.

Joop Oele

11 pagina's

gezellen

Wacht op publicatie

Sardon

In de verborgen stad Sardon gaan de spelers op zoek naar de gestolen kroon van de koning en ontdekken zij dat hier snode plannen tegen Lamutria gesmeed worden. De perikelen rond het ontsluitingsteken en de strijd tegen de Gorlatten worden uiteindelijk vervolgd in de queeste Slotmar, maar bij terugkeer uit Sardon wacht de spelers desgewenst eerst andere avonturen, waaronder bijvoorbeeld de queeste Rannar.

Joop Oele

21 pagina's

gezellen

Wacht op publicatie

Slotmar

Slotmar is een van de kinderen van Galgramnis, de reeds lang gestorven vijand van Lamutria. Verslaan de spelers deze geduchte vijand of delven zij het onderspit in de moerassen van het noorden?
De perikelen rond het ontsluitingsteken en de strijd tegen de Gorlatten worden uiteindelijk vervolgd in de queeste Whandal, maar bij terugkeer uit Slotmar bevelen wij eerst een bezoek aan de stad Perlon aan.

Joop Oele

13 pagina's

meesters

Wacht op publicatie

Perlon

Perlon is de meest westelijke havenstad van Lamutria. Waar havens zijn, komen piraten, maar deze stad der troubadours wist jaren eerder ook al de aanvallen van woeste zeelui af te slaan en dit schept hoop en inspiratie voor de toekomst.
Na Perlon wordt het voor de spelers hoog tijd voor een bezoek aan het eiland Whandal.

Bart van Dam en Ruud Schins

38 pagina's

meesters

Wacht op publicatie

Whandal

Whandal is een oudere broer van Slotmar en leidt een bizar en geďsoleerd leven op zijn eiland in het moeras. Verslaan de spelers hem of eindigen ze als kweekje van deze gevaarlijke druďde?
De perikelen rond het ontsluitingsteken en de strijd tegen de Gorlatten en wordt uiteindelijk vervolgd in de queeste De Hyksos-saga, maar bij terugkeer uit Slotmar bevelen wij eerst een bezoek aan de stad Kemola aan.

Thom Oostendorp

 

Illustraties: Joop Oele

28 pagina's

grootmeesters

Wacht op publicatie

Kemola

Nadat alle gevaren van buitenaf zijn getrotseerd, slaan de kwade machten toe in het hart van de hoofdstad van Lamutria. Als de spelers het al overleven, zullen het land en de koning dat dan ook?
De strijd tegen de Gorlatten wordt vervolgd in de volgende queeste, De Hyksos-saga.

Bart van Dam

 

Illustraties:

Frank Rieter

68 pagina's

grootmeesters

Wacht op publicatie

De Hyksos-saga

Het verhaal begint met een verdwenen priester, een klein legertje aan de grens, een paar oude tapijten en het gerucht dat Slotmar herrezen is. Uiteindelijk voert deze queeste de spelers via alle steden van Lamutria en het eiland Slotmar mee naar de confrontatie met het brein achter de laatste grote aanval van de Gorlatten. Na de Hyksos-saga zijn spelers als het goed is klaar voor de strijd met het mysterieuze bolwerk Surgat.

Roderik Jansen en Frank Rieter

33 pagina's

oppermeesters

Wacht op publicatie

Surgat

Om het eiland Surgat, het eiland van de oudste zoon van Galgramnis, hangt een geheimzinnig schild en men vermoedt dat Surgat er de oorzaak van is dat de weg naar de Bovenwereld geblokkeerd is. Op de verschillende queesten hebben de spelers een manier kunnen ontdekken om ondanks het schild toch het eiland Surgat te bereiken en de gruwelijke climax van hun tochten door de Onderwereld te ondergaan.
Na Surgat is het mogelijk de queesten in de wereld Pri te spelen, met als eerste queeste ‘Boutha de Oeziman’. Wie na Surgat in Lamutria terugkeert, kan bijvoorbeeld de kleine queeste ‘Vaarwel Lamutria’ spelen.

Hans Kersten

 

oppermeesters

Wacht op publicatie

 

 

 

 

 

 

 

 

Andere queesten in Lamutria

 

 

 

 

 

Rannar

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Ginder

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Gilmor

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Har-Hambir

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Lindar

 

 

 

 

Wacht op publicatie

 

 

 

 

 

 

De Zwarte Crypte

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Midzomernacht

 

 

 

 

Wacht op publicatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tijdqueeste

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Chaotrevera | Bomesjand

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Supermarktqueeste

 

 

 

 

Wacht op publicatie

De Witte Dwerg

 

 

 

 

Wacht op publicatie

 

 

 

 

 

 

Shakti

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Vaarwel Lamutria en andere verhalen

 

 

 

 

Wacht op publicatie

 

 

 

 

 

 

 

 

Queesten in Heraldinië

 

 

 

 

 

GW-circuit

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Loch Gold

 

 

 

 

Wacht op publicatie

Barn

 

Roderik Jansen en Frank Rieter

 

 

Onaf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Queesten in de wereld Pri

 

 

 

 

 

 

Boutha de Oeziman

Na het einde van de queeste Surgat kunnen de spelers een vreemde welhaast postapocalyptische wereld terechtkomen. Vier avonturen brengen hen verder van huis dan ooit, en misschien terug...

 

 

 

Gepubliceerd in bundel

 

De queeste Pri

 

 

 

Gepubliceerd in bundel

 

De Grote Kraker

 

 

 

Gepubliceerd in bundel

 

Lur

 

 

 

Gepubliceerd in bundel

 

 

 

 

 

 

 

 

En verder

 

 

 

 

 

 

Heksenavontuur

 

Roderik Jansen

 

 

Wacht op renovatie

 

Contra-dieven

 

Pieter Nuiten en Roderik Jansen

 

 

Wacht op renovatie

 

 

Heura's dochter

 

Paul Peters

 

 

Onaf ?

 

Enid

 

Roderik Jansen

 

 

Wacht op renovatie

 

Wins

 

Pieter Nuiten

 

 

Wacht op renovatie

 

 

 

 

 

 

 

 

Invasie der Sauriërs

 

Ton Nannings en Carlo Gremmen

 

 

Wacht op renovatie

 

De zangvogel

 

door Roderik Jansen

 

 

Wacht op renovatie

 

H.E.S.

Het verzoek van Herghardt Enidson Sardonis

Frank Rieter

 

 

Gepubliceerd

 

Het Orakel van Timanti

 

Frank Rieter

 

 

Wacht op publicatie

 

Paniek in Klein Keutel

 

door Paul Peters en Frank Rieter

 

 

Wacht op publicatie

 

Kiezel

 

door Bernard Simmelink

 

 

Onaf ?